duminică, 30 august 2009

Companiile si social media

Toata lumea face training , cauta seminarii si congrese pe despre social media...totusi, nu cred ca este suficient....ca sa intelegi cum functioneaza social media trebuie in primul rand sa te arunci tu in marea involburata a online-ului. Ai blog, esti pe twitter, cum stai pe facebook? Este important sa deprinzi tainele acestui tool de comunicare prin practica in primul rand.

Departamentele PR din companii nu prea fac social media, si cele care practica o fac pur teoretic. Am cunoscut putine companii care au in departamentul de comunicare un om care sa stea tot timpul online, care sa fie activ pe toate canalele de social media, care sa utilizeze toate aceste instrumente si care sa gandeasca strategii in acest sens...Totul pare teorie aplicata.

Pe langa corporate, brand, crisis communication, si altele de genul asta, o agentie de PR are nevoie si ea de experti in social media. Deja unele agentii se pozitioneaza ca agentii bune pe partea de PR online, din pacate insa exemplele de good practice sunt aproape de zero.

Companiile se tem atunci cand afla ca angajatii lor au blog, comunica pe twitter sau au multi prieteni pe facebook. De ce se tem? Pentru ca simt cum pierd controlul asupra mesajelor corporatiste. Realitatea: companiile nu mai detin controlul de mult! Solutia: companiile trebuie sa intre in hora.

PR-ul este despre influenta, iar social media este un tool perfect pentru asta - trebuie sa "jucam hora" si sa aplicam pasii invatati in comunicarea cu publicurile companiei care, by the way, toate sunt online acum!

Sa nu reducem totusi social media la a scrie pe blog, a fi activ pe twitter si a vinde subiecte catre bloggeri.

In acest moment, foarte putini manageri sunt dispusi sa plateasca un salariu lunar fix pentru un om care sa fie online tot timpul. Partea comica este ca un astfel de om poate, la un moment dat, sa iti semnaleze o criza cu cateva ore, sau chiar zile, inainte ca ea sa apara pe toate posturile TV din tara - deci sa salveze cateva milioane bune din business. Asta trebuie sa dea de gandit oricarui CEO.

Ma tenteaza sa lansez un studiu pentru a afla cati manageri sunt dispusi sa angajeze un astfel de om, sau sa investeasca in instruirea unuia, cati sunt gata sa fie mai activi online si cati inteleg adevarata valoare a social media.