marți, 11 august 2009

Credibilitatea

Primul Ministru a vorbit zilele trecute despre salariile de la o institutie de stat unde un sofer are 40 milioane pe luna. La Realitatea TV a intrat in direct purtatorul de cuvant al respectivei institutii si a inceput sa citeasca salariile. De altfel, o interventie pe care orice specialist PR poate ar fi facut-o - nu in forma asta, daca ma intrebi pe mine, nu purtatorul de cuvand si poate nu prin telefon...oricum, ideea este ca pe burtiera a ramas in continuare salariul de cateva zeci de milioane pentru ca se presupune ca dl Prim Ministru este al doilea cel mai informat om din stat....Deci, ce conteaza care este adevarul, important este cine este mai credibil, cine are functia cea mai credibila....Cam asa se intampla de fiecare data: un ONG este mai credibil decat o companie care face zeci de milioane de euro anual (si poate nu toti legali); presedintele statului este mai credibil decat o companie privata; la OTV aseara victima era mai credibila decat prostituata care a omorat personajul respectiv.... Este greu sa te lupti cu perceptiile, mai ales dupa ce sunt inradacinate, depui un efort inutil - recomand in acest sens cartea "Made to stick: Why Some Ideas Survive and Others Die." Dupa ce o idee a fost bine inradacinata in mintea consumatorului este greu sa o dezlipesti :) cel mai bine este sa lipesti altceva peste :) .... sau sa te faci cel mai credibil in gasca ta de stakeholderi, dar nu o sa iti iasa in totalitate :)

Este stiut ca un CEO in ziua de azi are fobia pierderii reputatiei (implicit a credibilitatii), cu atatea exemple in jur, nici nu ma mira.