marți, 31 martie 2009

Ce se vrea PR-ul si unde se va ajunge

Ce inseamna PR-ul in Romania? La ce nivel ne aflam? Care sunt problemele de care se lovesc oamenii de PR? Care este rolul PR-ul in companii? Fiecare profesionist are probabil alte raspunsuri la aceste intrebari. Eu una stiu un lucru, cand apeleaza la o agentie, 80% dintre companii cer media relations. Ce conteaza ca PR-ul este mai mult de atat!? Ce conteaza ca vrem sa fim la fel ca agentiile din tarile „educate” si sa vindem consultanta si strategie de PR daca nimeni nu vrea sa cumpere?!

Media Relations, aici va lovi criza din plin pe PR-isti (si nu vreau sa spun ca oamenii din PR sunt cu excelul in fata si dau telefoane la jurnalisti). Ma uit la presa, ma uit la ce se intampla pe piata, ma uit la jurnalistii care vor sa plece in PR, fug de presa pentru ca lucrurile incep sa se schimbe. Care este impactul asupra PR-ului? OK, oferim consultanta, nu facem doar follow up. Consultanta insa trebuie sa faca referire la niste publicuri, la niste mesaje, sa cuprinda o strategie de comunicare. Cum comunic eu cu anumite publicuri daca imi dispar mijloacele? Imi dispar paginile sociale, ziarele incep sa nu mai aiba corespondenti locali, nu mai am suplimente dedicate domeniului care ma intereseaza. Ce fac?

PR este despre reputatie. Intrebarea pe care trebuie sa ne-o punem este: unde imi construiesc eu reputatia acum? Pe online, spun eu.

Nu ar mai trebui sa ne ascundem in spatele cuvintelor mari si definitiilor pretioase, e cazul sa privim realitatea in ochi si sa ne gandim ce putem face acum pentru a raspunde „nevoii de comunicare” a celor 80% dintre companii care ne contacteaza. Cum pot sa „inventez” medii de comunicare, asta este preocuparea mea acum. Oare fac un rau imaginii PR-ului daca ma duc pe online?! O sa fie siguri voci care o sa spuna ca PR-istii nu sunt specialisti IT, eu spun ca poate ar trebui sa fim. Cum pot sa ajung la publicul meu daca o sa imi fie din ce in ce mai greu sa intru pe spatiile din ce in ce mai restranse ale publicatiilor. PR 2.0....dar sa il lasam pe Darwin sa decida care este noua generatie a PR-ului.