joi, 2 aprilie 2009

A murit conferinta de presa?

Am gandit acest blog sa fie in pas cu “moda” schimbarii – moda lansata de Obama sau poate de trendul economiei – un blog despre cum se schimba PR-ul.

Dupa Evenimentul Zilei, ieri am aflat ca Romania Libera va da afara 20 de oameni. Inevitabil ma intreb: cine o sa mai scrie la gazeta?

Am stat de vorba cu cativa prieteni din presa si am ajuns la concluzia ca oamenii ramasi in redactii nu o sa mai poata sa faca atat de multa munca de teren ca pana acum. Juniorii au fost dati afara, ei erau cei care cutreierau dupa stiri, iar jurnalisti care au fost mutati pe editia de online o sa preia stirile de la agentiile de presa. Articolul va fi gandit/conceput doar de pe scaunul din redactie – cu telefonul in mana si Internetul pentru research.

Azi jurnalistul trebuie sa scrie articolul, sa corecteze textul, dar sa faca si DTP-ul articolului...cu siguranta nu o sa mai fie timp pentru o conferinta de presa.

Asa cum se arata, 2009 va fi anul exclusivitatilor (interviuri one-to-one sau pe mail), a DM-urilor si intalnirilor in redactii. O sa fie nevoie de subiecte puternice sau formate inedite de conferinta pentru a mai putea strange un numar rezonabil de jurnalisti. Nu cred ca o conferinta de presa in 2009 o sa mai poata strange 20 de jurnalisti intr-o camera….ramane de vazut. Oare costurile pentru o conferinta de presa o sa se mai justifice? Daca spunem “da, conferinta sa fie”, trebuie sa avem asteptari realiste, trebuie sa ne gandim de doua ori daca nu exista un format care sa fie mai in avantajul jurnalistului de tipul 3 in 1.

Teme pe care eu inca le vad ca “aducatoare” de jurnalisti la conferinta sunt rezultatele financiare ale companiilor (ca poate se anunta pierderi) si politica (ca e circ). Poate o perioada jurnalistii o sa mai vina la conferinte de dragul oamenilor de PR sau a timpurilor de alta data, dar cred ca o sa fie important sa analizam mai bine situatia atunci cand recomandam o conferinta de presa.

Azi am lansat un nou produs intr-un format inedit si cu un feedback pozitiv de la invitate. Despre ce sa fie vorba? Lansarea unui ulei de masline? NU





Intrebarea ramane: a murit conferinta de presa?