joi, 16 aprilie 2009

Criza din trecut pentru criza din prezent

Forbes are in ultimul numar un articol interesant despre ce citesc oamenii de afaceri in aceasta perioada. Au crescut vanzarile pentru cartile care relateaza despre criza si piete. Oamenii de business cauta carti care sa ii ajute sa inteleaga ce se intampla, care e reteta, ce trebuie facut, ce se va intampla?! Eric Kish, VP Rompetrol si-a comandat recent de pe Amazon “The Great Crash, 1929” de Kenneth Galbraith; Marius Ghenea a cumparat “The Ten Commandments for Business Failure” de Donald Keough.

Dar oare ce citesc oamenii de PR din Romania? Ar fi interesant de stiu…Pana un alta ma uit la mine in gradina, si spun ce am comandat: “Communication and the Evolution of Society” de Jurgen Habermas si “Overcoming Panic and Fear : Risk and Crisis Communications” de Barry McLoughlin. Sursa este tot Amazon.

De ce carti? Ce ma astept sa aflu eu din carti? Adevarul despre prezent. In jurul meu toti specialistii isi dau cu parerea. Si eu sunt intrebata despre ce o sa fie…imi dau cu parerea…. dar totusi, la ce sa ne asteptam cand nimic nu este ceea ce pare?

Pentru mine, acum, o carte buna este una care ma ajuta sa imi conturez cat de cat o imagine despre prezent. Nu exista o reteta unica pentru crizele financiare, dar sunt aspecte care se pastreaza – cum ar fi cresterea somajului, scaderea PIB-ului, scade consumul, lipsa creditelor – si toate influenteaza comportamentul consumatorului.
Economia este ciclica, up and downs. Toti vrem sa aflam care o sa fie viitorul, ce ne asteapta, cum trebuie sa reactionam, ce se intampla cu media, care o sa fie noile preocupari ale consumatorului.

Daca nu o facem deja, noi, oamenii de PR, trebuie sa fim acum mai business oriented decat oricand, sa intelegem in profunzime impactul asupra companiei, sa stim care sunt deciziile board-ului si care asteptarile; sa stim care sunt problemele cu care se confrunta vanzarile – nu doar sa constientizam scaderea vanzarilor, ci sa vedem ce se intampla mai departe. Nu trebuie sa ne limitam la a aduna informatii din toate departamentele si a le comunica. Este important sa fim acolo, sa stim de ce, sa stim cum, sa stim care sunt solutiile si care asteptarile. Acum este momentul sa crestem PR-ul in ochii managerilor; acum este momentul sa tipam mai tare decat oricand “PR-ul este mai mult decat media relations!”. Vor sa ne limiteze la biroul nostru … e de datoria noastra sa fim mai mult decat insistenti :)

Si, by the way: voi ce cititi acum despre criza?