luni, 11 mai 2009

Pecha Kucha

In seara asta am asistat la un eveniment de tipul “pecha kucha” – daca pot sa ii spun asa. Ce inseamna asta? 100 de oameni intr-o incapere au asistat la 2 ore de prezentari realizate de colegii lor de la GMP Advertising, GMP PR, ItsyBitsy, Webstyler si Point PA.



Aceste prezentari au avut un format bine definit – formatul “pecha kucha”: 20 de slide-uri a cate 20 de secunde fiecare – la un calcul simplu, fiecare speaker s-a bucurat de 6 minute si 40 de secunde de faima. Tema prezentarilor: nu a fost la impuse :)

Trebuie sa marturisesc, am avut foarte multe semne de intrebare la inceput: ce mai e si cu asta?! Dar, acum, tarziu in noapte, surprinzator, nu imi este somn, ci scriu aceste randuri incercand sa imi aduc aminte ce prezentari am ascultat in seara asta.

Interesant este ca nu am retinut prezentarile care aveau poze multe, ci prezentarile cu teme neasteptate sau cele cu speaker neasteptat.

Au fost cateva subiecte haioase si usor de retinut precum “istoria chilotului” – o prezentare foarte informativa :), funny si memorabilia 100%. Nu ma asteptam sa asist la o astfel de prezentare intr-un cadru numit foarte complicat “pecha kucha night”. Foarte interesant, recunosc :)

O alta prezentare pe care am retinut-o, si asta pentru ca nu ma asteptam la o asociere intre subiect si speaker, a fost despre competitivitate. Speaker-ul insista ca lumea nu ar mai trebui sa fie incurajata sa fie competitiva ci ca ar fi cazul sa ne educam in directia “free speech”. Competitivitatea, din punctul lui de vedere, a dus la moarte – si face o paralela intre lumea animalelor si oameni. Interesanta abordare a subiectului, interesant ca am auzit-o din gura acestei persoane – care la o prima vedere pare foarte superficiala.

Poate mi-a placut acest subiect si pentru ca este un subiect cu un accentuat “pro si contra”, iar mie imi plac conflictele :) Eu una cred ca atitudinea competitiva se afla in fiecare dintre noi – prin natura umana – si daca e sa ne limitam la “free speech” cred ca o sa ne intrebam a carui “speech” e mai “free” sau a carui “speech” e mai bun. Ne definim ca personalitate si in functie de cum ne pozitionam vizavi de o competitie sau de oamenii cu un grad ridicat de competitivitate.
Sunt sigura insa ca exista si o latura intunecata a competitivitatii, dar pe asta o las psihologilor sa o dezbata.

Sa ne intoarcem la alte prezentari: istoria fotografiei regizate – foarte interesant si asta; despre Steaua – nu iubesc fotbalul, dar mi-au placut pozele; despre cum sa ascultam si cum sa ne mandrim cu realizarile noastre – am aflat lucruri noi despre o colega; cum sa ne lasam de fumat – nu am fost vizata direct; de ce e bine sa ne imbratisam – stiu eu de ce :) etc.

Astept urmatoarea intalnire, la care sigur o sa prezint si eu ceva – caci mi-am propus sa caut un subiect ciudat, iesit din peisaj, memorabil si cu putere de "word of mouth" :) Nu stiu daca o sa imi iasa, dar acum sunt in competitie si alerg pana la finish :)

Mai vreau sa particip la astfel de intalniri, deci daca organizati, sa ma chemati si pe mine sa ascult – bat bine din palme :)