marți, 2 iunie 2009

Reputatia construita din experienta ta sau a altora

Azi am zburat cu AirFrance catre Washington. AirFrance nu este o companie care sa imi inspire incredere, in ochii mei reputatia lor este patata. De ce? In primul rand din experianta: am zburat de doua ori cu ei si o data mi-au pierdut bagajul. Deci daca sunt intrebata "ce parere ai despre AirFrance?" raspunsul meu este sigur "sunt 50% sanse sa iti rataceasca bagajele"; si chiar sunt tentata sa povestesc despre experienta mea in orice discutie - nu neaparat in stransa legatura cu avioane - daca se vorbeste despre vacante, pot oricand sa intervin si sa povestesc despre "nu alege AirFrance". Asa cum spune teoria: un client nemultumit povesteste la 10 persoane, unul multumit doar la 2....eu cred ca am depasit de mult 10 persoane. Pe de alta parte sunt multe persoane in jurul meu care au experiente proaste despre care vorbesc...si mai sunt si grevele...

Acestea fiind spuse, dupa ce ca aveam emotii cu bagajele, in plus azi in avion ma gandeam la disparitia aeronavei AirFrance de ieri...si la ce gripa porcina o sa ma astepte la Washington.

Doar cu o zi in urma eram intr-un Tarom, zburam de la Atena la Bucuresti. Multi romani nu apreciaza brand-urile nationale - cum sa aprecieze daca nu se gandesc decat la cum sa emigreze prin alte tari; dar asta este o alta poveste - Tarom este insa un brand excelent, iar serviciile se ridica la inaltimea brand-ului, poate chiar mai sus, caci brand-ul pare putin cam prafuit....Dar sunt in stare sa zbor oriunde cu Tarom, si daca este posibil, prima alegere ramane Tarom. Reputatia din "gura in gura" spune ca pilotii romani sunt foarte buni, mancarea pe Tarom este excelenta si personalul foarte dragutz - de fiecare data mi s-au confirmat toate acestea.

Poate si din cauza job-ului, dar eu cred in reputatia construita pe baza a ce spun oamenii....o vorba proasta spusa cui trebuie sau unde trebuie (ex.:pe un blog) poate costa foarte scump o companie. Monitorizarea mediului online its a must - caci nu se stie de unde sare iepurele negru :) Sa nu uitam ca toti suntem tentati sa credem pe cei asemeni noua si nu un ad dintr-un ziar sau un interviu cu CEO-ul.

Apropo de mediul online, maine o sa aflu cum se evalueaza campaniile online - sunt foarte nerabdatoare sa aflu cat mai multe....ne auzim maine...:)