vineri, 3 iulie 2009

Indiferenta la romani

Toata lumea vorbeste despre tipicul romanului - resemnarea - a la Miorita. Aseara am vazut o alta latura - indiferenta. Poate sa moara un om pe strada, lumea trece nepasatoare - nu cunosc, nu stiu despre ce e vorba, nu ma bag.

Aseara in Real, firma nemteasca dom'le, mi-a explodat o sticla de suc acidulat de 2 litri in mana. Eram cu prietena mea Sabina care s-a speriat si ea foarte tare, mai ales cand m-a vazut pe mine pe jos, cu mana stanga stransa bine in mana dreapta. Toti romanii din jur... liniste... seful de raion se minuna de intamplare, s-a uitat la sticla tandari si a dat sa plece linistit .... o doamna mai in varsta, probabil speriata si ea de cele intamplate, a inceput sa tipe la responsabilul de raion sa faca ceva, sa nu se uite ca un prost, sa cheme pe cineva - replica tanarului in tricou albastru: "pai sa mearga cu mine la informatii"....eu care nici nu stiam daca ma mai pot ridica in picioare de panica....Doamna insa nu s-a lasat intimidata de atitudinea nepasatoare a personajului de pe raion, a lasat cosul a luat telefonul si a inceput sa sune....tipand si deplesandu-se catre informatii unde a inceput iar sa ii "pedepseasca" verbal pe toti cei care stateau si se uitau - probabil se gandeau la "oare ce ar tb sa facem in astfel de situatii?".

Pana la urma, in agitatia creata in jurul mainii mele, lumea a inceput sa se miste...gheata, calciu, apa, bandaje...un alt client Real mi-a adus un scaun....Doamna aceea a stat langa mine, la rugamintea mea, pana ce Sabina s-a intors cu un calciu de la farmacie....

Suntem un neam de oameni indiferenti...daca nu e la noi nu ne intereseaza....ce ma doare pe mine de durerea altuia. Ce tara suntem noi? Care sunt oare valorile noastre? Sunt sigura ca niciunul dintre angajatii Real nu au realizat situatia de indiferenta in care se aflau - nimeni nu a invatat nimic, asta e clar.