Ce face PR-ul clasic? Vorbeste cu media care ajunge la publicul tau – ii spunem key media. Prin PR mentinem legatura cu acesti jurnalisti pentru ca mesajele clientului sa fie auzite de cine trebuie. Acum, prin PR 2.0, putem identifica “cetatenii jurnalisti” care scriu in mod activ despre client, competitie si piata. PR 2.0 “vinde” subiecte acestor oameni, care nu sunt musai jurnalisti – poate fi, foarte simplu, consumatorul direct interesat de ceea ce face clientul nostru. Totusi PR 2.0 nu inseamna sa trimiti acestor oameni “povesti” usor de preluat in conversatie. PR 2.0 inseamna mai mult…tb sa ne intoarcem la basic: citeste blogul lor, comenteaza pe blogul lor, observa “modelul” conversational, vorbeste cu ei chiar si daca nu ai nimic de “vanzare”, cauta cuvinte cheie. Altfel spus, nu relationa doar prin pitching stories….Return to basics…build up relationships…In acest aspect te ajuta Facebook, MySpace, Twitter, LinkedIn etc. Nu te limita insa la doar a “observa”, trebuie sa te implici, sa comentezi, sa oferi informatii la schimb. Ca in orice relatie de prietenie – daca incredintezi un secret, vei afla lucruri noi despre interlocutorul tau. Si termin cu un alt citat “relationships are the currency required to prosper” in PR precum si in PR 2.0
P.S. Pana la sf saptamanii vreau sa ma vad face to face cu cei mai dragi mie jurnalisti…programul aglomerat m-a impiedicat sa faca asta de ceva vreme :(